En kylig promenad senare...

Välkommen höst!

- Det är mysigt :)


Jag har pysslat lite på mitt rum i veckan. Äntligen (bara tänk gjort det i typ ett halvår nu) hängt upp bilder på väggarna. Bilder som jag tagit på hundarna och några kompisar und zå weiterrr. Och så har jag tagit fram massa ljus och placerat ut i rummet. Det gillar vi!


Igår var jag barnvakt på riktigt för första gången. Helt själv i huset med Eric (6) och Elliot (3) i typ fem timmar. Mycket nöjd :] Ni vet hur jag alltid sagt att jag hatar barn? Jag har kommit över det. Det var jättemysigt att ha dom där. Verkligen. Jag förvånar ständigt mig själv. Allt gick bra och så. Inte ens ett gräl mellan dom. Anledningen till att jag var barnvakt var för att deras pappa Micke, min bror, och pappa skulle sätta in en kakelugn, vedspis eller whatever i stugan. Och det leder mig vidare till i dag. I dag var vi nämligen upp och tittade på deras arbete, och det må jag säga, den stugan blir bara finare och finare! En liten, jättefin, svart whatever står nu i vardagsrummet. Hög mysfaktor. Jag funderar på att prata med Micke om att få låna stugan nu i höst och ha en film/mys/spelkväll där...

På väg hem skulle jag fota till murenprojektet. En uppgift vi har i skolan. Temat är "murar" och vi ska göra ett bildspel. Resten får man tolka fritt. (Älskar såna här uppgifter. Not) Jag har i alla fall bestämt mig för att fota olika staket och sånt - murar man använder för att markera sin mark. Så på hemvägen fotade jag två stenmurar och en hjässgård (?). Helt ok. Genomfrusen med rinnande näsa kom jag sedan hem och gjorde det enda vettiga på hösten, tog en kopp te och läste lite i Stephanie Meyer's "the host". Sköna söndag :)




Jag har nu tvättat håret 14 ggr sedan jag tonade "8 tvättar"...
Nope, still carrot (y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0