Hemma

Hemma igen efter 10 dagar på vift.

Teaterdagar tors-sön, Simon, sön-sön.

Kan ju säga att det alltid är skönt att komma hem. Nivet, dofter som man känner igen, sitt egna rum, djuren, familjen... Men gud vad det är långtråkigt. Usch. Ändå har jag saker att göra. Måste få ihop alla plåtningar, få tag i folket som ska vara med på plåtningarna (lättare sagt än gjort visade det sig). Skriva manus. Städa. Julpynta. Teater med barnen. Ja. Och ändå har jag så himla tråkigt.

Känns som att jag aldrig i världen kommer bli klar med projektet i tid. Känns ganska kasst. But I'm trying. Ska till skolan imorn och på onsdag tänkte jag och pilla med ljus i studion, se om jag får fram nåt bra tills vi ska fota. (När nu det blir...) Blir nog ingen kväll denna vecka - studion kommer inte vara öppen - men däremot i helgen, har jag chans att få några bilder färdiga. Vilket skulle kännas ungefär som att vinna en miljon på triss just nu.

Ont i huvet har jag också. Typ konstant. Jag kommer utveckla migrän innan det här är klart. Om man nu kan det. Jag kan säkert. Och så är det ju alla dessa julklappar. Stressistressistress.




Simon bjöd mig på bio i lördags. Kände att jag behövde avsluta med något positivt. Jag fick inte veta vad vi skulle göra förens vi stod vid biokassan. Vi såg New Moon. Den var ok. Ungefär vad jag förväntat mig. Det var en mysig kväll. Mm.


Ha en fin dag nu,
The Ruler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0