Här sitter jag och Emil

Här sitter jag, med blött, nytvättat hår, och väntar på att Simon ska komma hem efter sin körlektion. Det gör han snart. Kommer hem alltså.

Jag lyssnar också på Emil Jensen på spotify, för han finns där. På spotify, alltså. Han är fortfarande lika bra.


Jag har en spricka på insidan av läppen också. Ni förstår, jag rör på mig när jag sover. Och igårnatt skulle jag bara vända mig om i sömnen, fast då var liksom väggen i vägen... Ont. Vaknade då kan man säga. Kved. Och min snälla, snälla pojkvän klappade mig två gånger på ryggen och somnade sedan om. Det var fint. Tog lite längre tid för mig. Att somna om alltså. Fast det gör i alla fall inte ont.

Gud vad Emil Jensen är bra.

Jag saknar min Alice lite. Råttan alltså. Pratade med pappa igår och hon är så social och mysig. Det är synd att man inte kan frakta djur fram och tillbaka hur som helst. Om man kunde det skulle jag ta med mig Alice, Mozart  och Aaron varje gång jag åkte bort. Härligt gäng. En råtta, en katt och en hund. Mm.

Nu ska jag gå.
Vi hörs. 
Eller ses.
Eller nåt.
Kärlek.



Vi ska vara fria
Men varför och från vem?
Vi ska spela svåra
och aldrig längta hem
Jag gör ett misstag
och jag gör det med flit
jag spelar chanslöst
och ber dig komma hit



Vad du än gör med mig nu
och vad du än försöker säga nu
så får du mig ändå
Om du trollar bort mig
långt från dig
och lurar hem mig
med dina sämsta tricks
så får du mig ändå
tro att du har tröttnat på mig
ring mig sen och ångra dig igen
så får du mig ändå
för vad du än försöker säga nu
så får du mig ändå
så får du mig ändå



Kommentarer
Postat av: Rektorn!

Borde inte du vara i skolan?!

2009-11-26 @ 00:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0