Campingliv

Idag fick jag för första gången säga: "Jag ska hem till mamma en sväng ikväll".

Ja, för hon flyttade ju ut för ett tag sen, för er som inte vet. Det är väl kanske en månad sedan nu. Hon tog sitt pick och pack och drog med husvagnen till Bergeforsen, och där är hon nu mer eller mindre bosatt. Så man kan säga att jag bor hos pappa, nu.

Så, i kväll ringde jag alltså mamma när jag var i birsta och frågade om hon ville ha lite kvällssällskap. Hon blev väldigt glad, faktiskt. "Ja, men vad roligt! Kom du!" Jag åt upp hennes kakor och drack te med äckligt mjölkpulver (köper definitivt med egen mjölk nästa gång). Det är faktiskt väldigt fint där. Men både badstrand (efter en skitkall älv, men iaf), två pooler, minigolf, lekpark och grejer. Kommer nog absolut kunna fördriva en del sommardagar där. Myspys med husvagn också, yes.

I alla fall så känns det skumt att säga så. "Åker hem till mamma". "Hälsar på mamma". Som Peter, 34 sa: Jag är ett skiljsmässobarn!

Det blir nog bra det där ska ni se.



Imorgon är det 30års fest för Moa, Hurra hurra hurra!
:)


Kommentarer
Postat av: Sandy

Så det känns okej nu ? värsta bra.

jag saknar dig :o om man kan säga det när vi sågs idag? :D

2009-06-05 @ 23:41:31
URL: http://happysandygirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0