"Gullegris"

Jag ska med all respekt, högaktningsfullt och utan att skämmas här med tillkännage hur fantastiskt mycket jag hatar, ja folk, hatar, när flickvänner kallar sina partners för smeknamn.

Och pojkvänner också för den delen, men jag har hört det bra många fler gånger från tjejer. "bby, *namn*boy, älsklingen, gubben".... för att bara nämna några.


Vad faan?

Har dom inga namn eller? Har dom inte? Va?! Det är så fruktansvärt störande så jag blir alldeles upprörd! Jag har inget emot att folk tilltalar varandra som "älskling" eller whatever (gubben är dock aldrig okej. Gumman är på gränsen), men när dom pratar med någon annan om honom/henne, är det så himla fel att använda namnet då?! Och hela tiden! Dom kan visst inte låta bli att nämna det 100 ggr om heller.

"Idag var jag och älskling på stan, sen tog jag och älsklig en fika för älskling var hungrig. Ikväll ska älskling och hans polare ut så jag ska sitta hemma och sakna älskling och hylla älskling genom att skriva älskling så många gånger jag kan på bilddagboken eller i min blogg.... blahblah älskling blah blah"


Jeez!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0