Glasögonorm och sånt

Kära undersotar,

Dagen idag har bestått av följande:
Jympa
Leksaksshopping
Övningskörning

Optikerbesök
Glasögonprovning
Och snart ska kakbak följa.

Jag hade en lektion idag. Jag hade en lektion igår. Jag hade ingen lektion alls i onsdags. (Går jag verkligen tvåan på gymnasiet?) Hur som helst så var min enda lektion idag idrott. Eller ett jympapass på Friskis och Svettis. Det gick väl bra. Fick åka med Carolina från timrå och sedan tillbaka till stan igen så det var jättebra. Jag tror inte jag ska börja på friskis och svettis.

Klockan 10 var jag tillbaka i stan. Så då gick jag en sväng på körskolan och beställde internetpaketet. Nu ska här bli öva av! Teori teori teori, heja heja heja. (här ser vi en klar fördel med att knappt ha några lektioner. Mer tid för körkortet). Sedan fick jag sitta och frysa och vänta på birstabussen i 25 minuter.

Elliot fyller 3 år imorgon. Så jag var på leksaksaffären. I typ en timme. Det där med att "man kan köpa vad som helst till ett barn" är så fel. Så fel. Hur som helst bestämde jag mig till slut för en Aladdin - ljudbok... Mja.

Jag hade tid hos Optikern klockan halv 2, så jag fick köra till Härnösand. Det går faktiskt bra. Snurrade runt runt bakom stan också för att träna i korsningar och sånt. Ettans växel rules. Skyltar till höger och vänster sux. Men visst går det bra, det går bra.

Jag har lite sämre syn än sist. Buggah. Jag måste också erkänna att jag lite smått (ordval <3) betuttad i min optiker. Han är så vänlig. Sådär... trygg. Plus att han är lite rolig också. Ja, lite betuttad är jag allt. Jag ska välja ett par nya glasögon. (jag använder ju bara linser, och han påpekar varje gång att jag inte borde ha dom så ofta). Så vi stod och provade olika bågar i nån halvtimme/timme. Så nu ligger det tre olika glasögon på mitt skrivbord och väntar på att jag ska välja någon av dom... Hm.



Nu ska jag prova ett recept som mamma tog fram.

Tills vi möts igen, lev väl.


Kommentarer
Postat av: åke

åh, ja! äntligen någon som kan...öh... bära glasögon med mig 8) typ.. he-he (jag menar, för jag använder ju mina så ofta!;)

2009-01-23 @ 19:49:22
URL: http://juliaangman.blogg.se/
Postat av: Inga

Såg han ut sådär skulle jag också vara betuttad i honom! Ja, det är läskigt. Konstmuseum i Köpenhamn, världskänt, Louisiana. Men det är som sagt läskigt, mycket läskigt. Har inte riktigt bestämt mig än. :S

2009-01-24 @ 16:10:54
URL: http://ameow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0