Vad jag ska göra när jag blir stor...

Ibland kommer min far med otroliga idéer.

Han föreslog nyss att jag skulle öppna ett eget bageri, inrett lite sjabbigt, och servera pajer i sann Sweeney Todd anda. Var 100:de paj skulle innehålla en tå eller en kackerlacka eller så. Jag skulle självklart även se ut och bete mig som Mrs Lovett. Och lite här och var i butiken skulle det finnas plastinsekter.

Skulle inte det vara underbart?

Det började med att jag skulle sälja pajer på stan med Sweeney Toddmusik och lite så. Hallon- och blåbärspaj liksom.

Eller egentligen började det med att jag skulle sälja lyckokakor med elaka budskap i. "Köp ett paraply", "Du har en olycksfågel över dig", "Du är ful" osv. Och en skylt med "Ta en kaka. Om du törs...". Och en av kakorna skulle ha ett fint budskap och den som fick den skulle vinna något.

Jag vet inte, men jag tycker det skulle vara en ganska kul grej... Hehe.


Skulle det seriöst inte vara kanske det bästa nånsin att öppna ett Mrs Lovett bageri?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0