Död och massförstörelse åt gymnasiets helvetiska liv

Ja, lite så känner jag just nu.

Lite död åt det mesta, sådär, duvet, som det blir ibland.

Mest av allt mitt hat riktas just nu till gymnasiet. Det där helvetet på jorden, ja nivet. Tänk om jag bara från början hade fått det rätt? Tänk om min syo i nian inte hade varit efterbliven och haft okontrollerbara tvångstankar att förstöra för mig? Tänk om jag hade tagit reda på lite egen fakta? Tänk om jag hade frågat lite mer, lite bättre frågor. Tänk om någon hade svarat.  Ja, tänk om jag bara hade fått det rätt från början.

Då skulle jag slippa förbanna min gamla syo varje vecka, slippa förbanna mig själv, mina lärare och skolsystemet. Tänk.

Nu, istället, får jag sitta här och veta att hur mycket jag än klagar är jag för lat för att byta linje och gå om två år (ska jag slösa bort fem år istället för tre menar du?), och för feg för att hoppa av. För hur lätt är det att få jobb om man inte ens har en gymnasieutbildning (om den nu är värd att kalla utbildning...)? Det går ju fan inte att få jobb ändå. Nej, förfan. Gymnasiet suger. Jättemycket. Verkligen. Om du tänker efter vet jag att du kommer känna samma sak. För det är tammefan sanningen. Och den har jag fått luska rätt på själv, för inte var det syon i nian som sa den i alla fall...

Nu ska djävulen och jag skriva ett låtsasreportage till Svenskan, för sånt gör man i helvetet.

Kommentarer
Postat av: Erika

Lider med dig Jennie! Mest för att jag kände likadant själv och vet exakt hur jävligt det är :(

2009-04-02 @ 18:09:26
URL: http://zitronis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0