Just dance

Hudikmaran* har nu nått sitt slut och det är både glädje och sorg i mina tankar. Glädje för, oj vilken helg! Och sorg, såklart för att det idag är söndag.

Fredagen var egentligen inte så speciell. Som en vanlig danskväll. Några bra danser såklart, men ingen superb. Lite halt golv och inte så många jag kände igen.

Lördagen däremot var en av de bästa! En sån där kväll som man verkligen vill minnas. Det var bara bra band och mitt humör var verkligen på topp. Det var en sån där kväll då man inser varför man egentligen är ute och dansar. Vid toppen av kvällen var allt perfekt. Träffade nytt folk och fick några nya roliga dansare. Jag fick beröm också. Det jag antagligen kommer komma ihåg längst är killen som mellan låtarna påpekade att jag gjorde nåt med huvet när jag dansade. Jag liksom... rör det från sida till sida. Nivet. Han blev lite impad, eftersom han inte kunde göra det själv. Och när vi dansat klart; "vad häftigt du dansar!" Jag har inte tänkt på att jag dansar med huvet också, så det var lite förvånande att få beröm för. Haha.

Hur som helst en jätterolig helg!




* Hudikmaran - fredag och lördag en gång varje oktober på Hudiksvalls Folkets Hus är det dans 7 timmar nonstop med tre band två kvällar i rad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0