Vad gör man för fel?

Vad är grejen med det här instinktiva ogillandet?

När man känner av att en person känner avsky för en utan att man någonsin har gjort något illa mot, eller bråkat med honom. Vad gör man för fel när man inte blir omtyckt? Jag vet som alla andra att man inte kan vara vän med hela världen, men åtminstone folket i ens omgivning, right?

Det är inte så att vi bråkar och han visar inte öppet att han inte vill ha kontakt med mig. För i början var det inte så. Men saker förändras ju. Och nu vill jag inte börja prata med honom utav rädsla för att han ska tycka jag är jobbig. Hur kul är det? Vi var ju på väg att bli kompisar förut. Vad hände? Vad gjorde jag för fel? Och eftersom jag pratar om en "han" så kan jag tillägga att ingen av oss "raggade", så det handlar inte om ett sådant intresse som svalnat. Det är helt enkelt han som verkar ha ångrat sig. Han vill inte ha mig som vän längre. Och det är svårt att acceptera.



Och vad är grejen med att ställa samma fråga flera gånger?

Är jag så lätt att glömma? Är mina svar så ointressanta? Jag kan prata med en människa och sedan några dagar, timmar eller till och med minuter senare ställs samma fråga igen.

Vad gör jag för fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0