Utomhusplåtning

På dagens schema stod det fotografering. Bild nummer tre av sju skulle fixas till modeprojektet och det var 50-60tal att iscensätta. Packade min bag imorse med lånade kläder för drygt 1500:- tillsammans med smink och hårspray och vantar och halsduk. Min bror anlände vid halv 11 för att plocka upp mig och dagens modell, Inga, på väg till jobbet. Och färden mot kyla och gamla byggnader började.

I mellan fem och sju grader under noll traskade vi in på Waynes café i Härnösand för att byta om. Strumpbyxor, klänning och pumps. Kappa och hatt. Vidare till Prisma (gallerian) för att, in public, sminka. Det fick bli i ett lekrum för barn. Allt förflöt fint och jag kände mig peppad.

Efter ungefär en halvtimme i bitande, tå- och fingerätande kyla fick jag till inställningarna hyffsat på kameran och vi kunde prestera några sevärda bilder. Att det skulle vara så svårt att plåta utomhus kunde jag aldrig tro! Hade ju pratat med Malte innan och allt. Men nej nej, nog skulle det krångla för mig alltid. Inga gjorde ett toppenjobb i alla fall trots minusgraderna och tunna kläder och som sagt tror jag att det blev några bra rutor.

Bortdomnade om hennes stackars tår gick vi sedan åter på Waynes och gjorde oss rätt i att tidigare ha lånat toaletten genom att köpa varsin kopp te. Med lite värme i kroppen och glädje för min del över att ha fixat bild nummer tre åkte vi sedan hem. Efter ett stopp på Shell för att hyra Sweeney Todd som mina föräldrar äntligen ska få se! (förövrligt hade inte Hemmakväll filmen, men Shell-macken? Skumt)
 
Så nu står pappa och lagar lasagne och jag lyssnar av nån anledning på Chris Daughtry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0