God kväll

Snart är det sommarlov!


Ni har väl hört att ögonen är själens spegel? Jag tycker det ligger något i det. Man kan se så tydligt i blicken vad någon menar. Om den ljuger, skäms, är glad, döljer något... Det är som att det någon säger inte har någon egentlig betydelse, det är ändå med ögonen man talar.

Jag brukar se något vackert i nästan alla människor, men om ögonen inte har liv i sig, då spelar det ingen roll hur klassiskt skön man är, det blir ointressant och uppriktigt sagt fult. Har du liv i dina ögon?

Om jag ska ta en bild av någon så ber jag dom sällan le, om jag inte vill skapa en speciell bild. Hur vackert är ett leende som inte når ögonen? Det är ändå ögonen man ser på först när man blir presenterad ett porträtt. Eller hur?

Så jag blir så ledsen när jag ser folk totalt utan utstrålning, totalt utan liv i ögonen. Får mig att undra, vad har du varit med om, som fick din själ att dö?

Kommentarer
Postat av: mingla

Var med i min tävling om ett Nicole Richie-armband som är sponsrad av BettiesGalleria i Kalifornien :)

2008-05-27 @ 23:56:03
URL: http://heymingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0