Påsklov

Ja, påsken har ju faktiskt redan tagit slut (varför orkar man pynta huset med diverse gula ting för att en vecka senare plocka bort allt igen..?) men jag har fortfarande påsklov. Det hurrar vi för.

Hurra!
Hurra!
Hurra!

När jag säger att det ska hurras, så hurras det. Så det så.



I söndags jobbade jag för första gången i mitt liv. På en alldeles riktig caféteria i Sidsjöbacken. I sex timmar serverade jag hungriga skidåkare, lagade färdigmat, plockade disk, och diskade. Duktig var jag. Uthållig kan du ge dig på. Jag krossade ett glas och skar mig i tummen.

Nu är det så att jag ska jobba imorgon med. För att jag skötte mig bra i söndags. (Det där med glaset verkade inte göra så mycket) Det bästa med allt det här, är att det liksom fyller ut min plånbok på ett så trevligt sätt. Och anledningen till att jag överhuvudtaget skriver om det, är helt enkelt bara för att jag vill skryta om hur bra jag är.

Höhö.


Nej, men påsklov. Ljuva lov. Jag har haft fullt upp för en gångs skull. Nu är det bara tre dagar kvar, och imorgon går ju bort. Så lördag och söndag kanske jag får tid att plugga då. Jag har Svenska, Italienska, Matte och Historia att göra.

Yes! Och det var dagens intresseboll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0