Hej, jag är en tönt. Dudå?

Okej, jag vet inte var jag ska ta vägen.

Jag vill flytta hemifrån. Nu. Helst utomlands. Australien. Eller Italien. Jag har aldrig varit där, men jag är säker på att det är fint där. Men det kan jag ju ge upp på en gång. Det inser jag såklart. Jag är trots allt bara 17 år, och har inga pengar.

Men det är väl många ungdomar som flyttar hemifrån innan dom fyller 18? En tjej i min klass tillexempel. Men det är i och för sig för att hon ska slippa pendla två timmar varje dag för att komma till skolan. Jag pendlar bara en timme. Men jag vill. (Jag låter inte bara som en tjurig femåring. Jag är en tjurig femåring).

Hur säger man till sin mamma att man vill flytta hemifrån när man till synes redan har precis allt man vill ha här? Hur förklarar man att man vill bo själv, ha ett eget liv och vara ensam? Hur berättar man om sina drömmar som svävar bland rosa moln och glitter? Drömmar som en mor vet aldrig kommer bli sanna, och därför inte kommer stötta?

Snälla, jag vill bara bort.

Kommentarer
Postat av: Abuhlla mohamed saddam

Tro mig, det går inte, jag har försökt i 3 låånga skolår. Våra föräldrar är hård ek rakt igenom skallen!

2008-03-10 @ 00:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0