Tid, pengar och hundskit

Ett minimonster har flyttat in.

Ja, han är sötare än sötast, men jobbig som få. Och tid tar han. Jag får vara hundvakt lite titt som tätt nu. Han kan nämligen inte vara ensam längre än 10 minuter. Och när man kommer ner på morgonen blir han så glad, och så är han överallt samtidigt, så var man än sätter fötterna så kan man sätta skallen på att nog fasen sparkar man på honom! Theodor heter han. Döpt efter en speciell person, lite. Och de finns en del likheter faktiskt. De ska vi dock inte gå in på närmare.

Well well. Jag är pank också. Får pengar om en vecka though, så det är lugnt. Jag ville köpa ett paraply här om dagen, och ansvarsfull och vuxen som jag är så blev det ett äpple, en cola och en marabou istället... Hrm. Jaja, det har inte regnat så mycket sedan dess ändåså. Åtminstone inte när jag har behövt vara ute någon längre tid. Kanske gör ett till försök att investera i ett paraflax till veckan då.

Tid har jag nästan ingen av. Men det gör mig inte så jättemycket faktiskt. Det känns roligt att behövas, och inte vara sysslolös. Även om det blir lite irriterande när jag måste sitta hemma som hundvakt medans mina föräldrar är på fest... Borde kanske vara lite tvärt om..?
      Som min mamma sa häromdagen när jag hade varit borta en kväll.
Morgonen efter:
 Mor: Jaha! När kom du hem igår då?
Jag: Runt tre...
M: Hrm! Ja, jag hade ju tänkt sitta uppe och vänta jag! Som riktiga mammor!
J: Heh..?
M: Ja! .... Fast... eh... Jo, jag somnade....
J: Haha! Meh, du har väl aldrig suttit uppe och väntat på mig?
M: Nej just det! Jag kanske inte borde lita på dig så mycket! Kanske borde börja göra så!

Min mamma börjar bli lite förvirrad tror jag. Hon klarar nog inte av valpen. Undra om jag borde sitta uppe och vänta på mor och far nu..? Dom är ju ute och härjar ikväll.

Näe, jag känner mig trött.




 
Minimonster och charmör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0