Filosofi på hög nivå

Jag tror Gud hatar mig.
Jag har inte haft hicka på väldigt länge.



Inga och jag är filosofiska ibland. Teorin om att hicka hos människorna uppstår genom att Gud sitter och trycker på massa knappar t.ex. Varje knapp hör till en människa, och varje gång han trycker så hickar den människan. Alltså, har man hicka ofta så uppmärksammas man ofta av Gud.

Eller den om hur Gud sitter ute i världsrymden med en jättekamera och fotograferar universum. Varför, hur eller exakt när vi kom på denna fina tanke kommer jag inte ihåg. Men jag har kvar bilden av Gud med jättekameran för mitt inre öga. Den är ganska intressant...

Nu en annan filosofisk tanke, som jag inte kommit på själv, eller med Belle, men som jag facineras och blir helt snurrig av;

Universum är oändligt, och expanderas fortfarande.
Hur kan något oändligt expanera?


But hey, jag blir snurrig av att bara tänka på universum.
Vad finns utanför? Vad fanns innan? Om man tror på Gud, när kom han till? Hur kom han till? När och varför bestämde han sig för att skapa paradiset? Var finns paradiset? Vad finns i de andra galaxerna? Finns det liv där ute?

Jag måste verkligen få läsa filosofi. Detta är bland det intressantaste jag vet.

Kommentarer
Postat av: sandy

sant! förvirrande, och intressant!
Samtidigt lite småläskigt! : ) :o

2008-02-09 @ 22:49:23
URL: http://happysandygirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0