Dance!

Som min vän, och kärlek, Inga påpekat: en sådan dansnörd du är!

Jag har fallit dit igen, och på allvar denna gång tror jag. Första gången jag satte min fot på en dansbana var på juldagen för ungefär åtta månader sedan. Efter det var jag ute lite emellanåt i några månader och dansade fox så gott det gick. Började en nybörjarkurs i bugg nån gång i februari tror jag. Men när den var slut så vet jag inte vad som hände, jag var upptagen med teatern och tappade suget, så jag var inte ute på evigheter.

Några skulle kalla mig avgiftad och befriad.

Men så nu, förra veckan... Rivstart på dansfronten och jag var ut fyra kvällar på rad! Jag kan väl inte påstå att det skett någon magisk förändring under mitt uppehåll som gjort mig till dansgud, även om det inte hade varit helt fel...

Nej, hua vad jag får kämpa för att inte konstant misslyckas ute på golvet och försöka göra åtskilliga sju-minutersperioder till åtminstone uthärdliga för killarna.

Men, oj, vad det är roligt! Nu kan ni räkna med att det inte blir några längre uppehåll från dansen framöver för min del! Snart börjar förstsättningskursen i bugg, och än är inte sommardanserna slut. Jag hinner med några till!



Lycklig är jag också som fått med mig Mimmi ut som sällskap,  Magnus som danskompis och chaufför, och alla andra jag fått kontakt med bara dessa fyra kvällar!



Så vad har du för fånig ursäkt..? Varför dansar du inte?

Kommentarer
Postat av: Ida

Precis börja dansa folk! Det är hur kul som helst :D

2008-08-22 @ 19:19:49
URL: http://lilleida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0