Old poems, worthy of publication

Nu är det en sån där jobbig känsla i magen igen...
Det gör ont liksom
Men det är inte för att du är hungrig
nervös
eller rädd.

Men ändå,
känslan ligger där och stör dig.
Stör dig i allt du gör
finns med i alla dina tankar.

Känslan jag varit utan ganska länge nu.
Sluppit.
Inte behövt känna
inte behövt brytt mig om

Nu är den tillbaka.
Känslan av att vara olyckligt kär.


Pennie
(Okej, kanske inte en dikt...? men ändå)



Fifteen is a terrible age, and while I
walked around with the conviction that
I was somehow more grown-up than my
classmates, the truth was that I had
merely found a different way of being young.


Paul Auster


Hur mycket plats får jag ta på jorden?
Hur mycket luft
hur mycket vatten
hur mycket energi får jag använda?
Inte en droppe, inte en kubikmillimeter, inte en joule
mer än att alla, varenda en på jorden
kan använda lika mycket.
Eller hur?

Jag ska ta så mycket plats på jorden
så att alla får plats.

okänd


Inuti mig har jag en värld
Inuti mig har jag en värld
som är större än världen utanför
Inuti mig har jag en värld
som är större och mer spännade än
världen utanför
Inuti mig har jag en värld
som är oändlig

Jag är en värld
Du är också en värld


okänd



All you ever do is stare.
Have it never occured to you,
that your eyes will dry out?

Pennie
(Dikt och dikt..)



"Jungfrudom, jungfrudom, var är du nu när du lämnat mig?
- Aldrig kommer jag åter till dig, aldrig kommer jag åter."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0