Beslutsångest.

Ska jag sälja bort Fame? Ska jag skaffa en ny häst? Ska jag inte ha en häst alls?
Beslutsångest.

Fame är otroligt vacker och mjuk och gosig. Hon kan trösta. Hon är sprallig och kan gallopera så fort så vi nästan flyger. Jag kan nästan hoppa upp barbacka själv på henne. Hon älskar att hoppa och det är superkul att rida terrängbanor med henne. Jag älskar henne.
Men hon slängde faktiskt av mig nära varje gång jag red henne när vi just köpt henne. Och hon är stark och envis och vill absolut inte gå långsamt. Hon är omöjlig att fånga i hagen ibland och kan driva mig till vansinne. Ibland är jag så arg på henne att jag tappar allt förstånd. Hon lade sig ner i protest idag medans hon hade sele och vagn förspänt. Jag kan inte låta någon av mina vänner rida på henne, för jag är rädd att hon ska skena med dom. Men jag älskar henne.

Ska jag sälja eller ha kvar?
Beslutsångest.
image1
Nobodys Fame - varmblod.






Vi har varit på klassresa, 9a.
Hyffsat roligt. Var nere i Göteborg och gick på Liseberg, shoppade och sköt ihjäl varandra hejdlöst på en laserhall. (mitt lag vann ;D ) Självklart koma vi varandra riktigt nära bara för att det är två dagar kvar tills vi går våra skillda väger mot gymnasiet. Men jag sörjer nog inte så mycket ändå. Jag kommer hålla kontakten med de jag vill och gymnasiet kommer ju vara fullt med nytt folk man kan börja förpesta tillvaron för ;)

image3
Kära 9a i Göteborg. Självklart gör Marcus (klassens clown typ) kaninöron bakom Evas (klassförälder, (sorry Eva) men hatad av alla) rygg. (längst upp, lite till vänster)


image4
Matilda, Inga och jag. Koncentrerade?



Jag ska gå Hantverk - foto, och det är jag nöjd med. Tycker det ska bli både intressant och roligt. Askul att ta bilder, men nu låter jag alldeles för tråkig. Vad ska jag skriva då..? Hm.

Imorgon ska jag åka till Folkets Park i sundsvall och kolla på ett rep av sommarspelet "Les Miserablés". Nationaldagen och allt. Grattis Sverige. Ska träffa teatergänget som jag skildes från för rätt länge sedan nu, efter vi hade spelat upp våran teater "Människor" på Konsertteatern-sundsvall, några gånger. Ja, nu ska vi alltså återses och se på Les Miserablés och grilla och spela brännboll. Tyvärr kommer jag förmodligen sitta ensam större delen av tiden eftersom Inga (may she burn in hell) inte kommer vara där. (Lärde aldrig riktigt känna folket i teatergruppen konstigt nog) men det får väl bli som det blir. Jag kanske kommer ha skitkul också, vem vet?

Asså jag hatar barn. Jag vet att folk inte förstår det och allra helst inte min mamma. Men jag gör det. Jag gillar dom inte. Okej? Och nej, jag kan inte försöka sätta på en bra min och vara rättvis för dom är faktiskt snälla och duktiga. I've tried, and it didn't work. Jag gillar dom helt enkelt inte. Credit for tryin? Nej, inte från mamma.

Är jag för personlig nu? Antagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0