Haunted dreams, again

Inatt drömde jag upprepade gånger om ett spöke (vålnad/demon/whatever) som fanns i vårt hus. Jag drömde, vaknade, somnade om, drömde samma igen. Tills jag tillslut drömde annorlunda. Denna gång tog hon tag i min hand, pressade hårt med tummen på min ovansida och sa:

- Du skall straffas med evig smärta!

Hon var ilsken, med kolsvarta ögon. Jag vaknar och känner den numera välbekanta rysningen genom hela kroppen. Som vanligt kunde jag inte längre somna om.


De första drömmarna lyfter hon en telefonlur, och sträckte ut sladden, som om hon ville strypa mig. Sedan blir hon synlig, och hon behöver mig för att återskapa något från hennes tid. Jag ska ta, eller vara med, på ett fotografi. Jag säger att jag inte vill, hon får de där svarta ögonen och flyger på mig. Hon väser och kämpar för att skada mig så hårt hon kan. Inte för ens jag går med på att göra som hon säger är hon lugn. Men något går fel när fotot ska tas.

Jag vaknar,

Drömmer om,

osv.





Jag har nu vaknat av denna rysning sammanlagt kanske fyra gånger. Det är aldrig samma dröm, men en sak är lika alla gånger. Spöken, demoner eller annat övernaturligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0