Goo' Jul

Idag har jag haft julkänsla. För att citera Matilda: fyfan vad julkänsla jag haft.

Det var totalt fullsmockat i våra skolkorridorer idag vid lunch. (I och för sig känns väl inte detta som ett speciellt ovanligt förekommande, men ändå). Det var nämligen alla treor som kände sig juliga och snälla och stog med bord i korridorerna och bjöd på pepparkakor, knäck, julmust, lussebullar och ja, allt möjligt ätbart faktiskt. Alla hade de tomteluvor och tamebajjeme om det inte var runt 10 tomtefäder där med. Julstämning var det här!

Ikväll var det sista teaterkvällen på ett tag. Nu när jag skriver det så kommer jag på att jag faktiskt inte vet när vi börjar igen. Humhum... Ohwell. Vi var i alla fall tillsammans med en annan ungdomsgrupp. Mycket trevligt. Fika fick vi med. Mycket trevligt. Men känns det inte lite sorgligt? Flera veckor tills jag kan flumma loss med dom igen. Hua. En lite lustig sak som jag lade märke till idag, vid fikat, var att vår grupp flög runt, dansade till julmusiken, skrek och härjade i ett enda rykande lyckomoln, medans den andra gruppen satte sig lugnt och civiliserat på scenkanten och konversierade på lagom samtalston...

Varför är vi psykfall och inte dom..?



När jag väl kom hem efter en lång dag så blev det tårta och paket till mamma, som fyllde år i går. Herre min ge så glad hon blev över mobiltelefonen.



Imorgon ska jag mysa med fotoeleverna i typ en timme, sen smiter jag till timrå skola och tjuvkikar på en teaterföreställning som en av mina teaterledare tydligen ska vara med i. Spännande indeed! Sedan åker jag nog hem. Eller kanske tillbaka till stan. Vad säger du mitt bi, ska vi fika imorgon?

Jag har i alla fall världen bussigaste far, som ska skjutsa mig hela vägen till skolan imorgon. Så nu går jag och lägger mig, somnar kanske runt tolv. Sedan kliver jag upp igen kvart över sju.

S
en
är
det
LOV

!







Jamen... God Julförfan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0