Ett ögonblick av insikt... eller förvirring?

Jag har efter att ha läst mina senaste inlägg konstaterat att jag förmodligen har den mest ointressanta, tråkigaste blogg någonsin skapad.

Kanske är det därför jag inte har skrivit så mycket på sistone? Vad har jag att erbjuda till världen där ute? Världen som faktiskt existerar utanför min lilla fantasibubbla jag lever i, undrar jag nu. Och varför jag sätter mig och skriver nu, har jag faktiskt ingen aning om. Ingenting har hänt i mitt liv, sedan jag publicerade det sista, frustrerande dåliga inlägg. Eller har det? Kanske har det hänt något som haft större inverkan (är det ens ett ord?) på mig än jag förstått. Är det så att mitt undermedvetna vill säga mig något, och det är därför jag känner ett starkt behov av att blogga? Eller kanske, är det bara så, att jag inbillar mig att om jag inte tar kontakt med världen utanför bubblan lite då och då, kommer den försvinna? Men om jag ändå sitter inpressad i bubblan, vad behöver jag då den andra världen till? Den ger mig inget speciellt, och jag tillför då med största säkerhet inget alls till den. Min bubbla är inte så stor. Kanske behöver jag mer plats? Kanske är det dags att lämna bubblan och se sanningen? Inse att jag inte är ensam. Förstå att detta inte är verklighet. För snart måste väl drömmen vara slut? Jag har en sak klart för mig. Detta kan inte vara verklighet.

Kommentarer
Postat av: sandy

en sak är säker ; du är iallafall inte ensam.

2007-12-12 @ 08:46:52
URL: http://happysandygirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0