Dikter

When I'm gone

Maybe you would sit by me
Bring me flowers
Would you speak to me?
Maybe I would stay in your mind
Maybe you would cry
Light me candles
And tell no one what we had
But I think you will just let me be
I think you will try not to feel



Show me

Wet my body with tears
Fill my bellybutton with water
Kiss my lips dry
Let me know how you feel
Hide nothing
Show me you
And take of your hood
Let me see the truth in your eyes



Du

Det är något med ditt sätt att le
Något djupt i dina ögon
Eller kanske dina hjärtslag?
Något hos dig får mig att bryta fasaden
Du drar ärligheten ur mig
Utan att vara medveten
Du gör mig galen
Utan att tänka



Julia

Julia, vem har stulit din Romeo?
Julia, vem är det som får tårarna att falla?
Julia, vem får dig att sluta le?
Julia, vem drar skuggan över dina ögon?
Julia, vad ska jag göra för att trösta?
Julia, när ska du se med klara ögon?
Julia, när ska du se skönheten?
Julia, när ska du känna vinden?
Julia, när ska du bada i solsken?
Julia, när ska du ta det världen vill ge dig?



Maktlös

En brännande smärta runt hjärtat
Som om det andas en drake inom mig.
En stickande känsla i ögonen
Som om jag springer i motvind.
En strypande känsla i halsen
Som hindrar orden från att ljuda.

...



Ditt innersta jag

Kom till mig när du är ledsen
Så ska jag lyssna
Kom till mig när du är glad
Så ska jag dela din lycka
Hör av dig när du har något att säga
Och sök upp mig när du vill se mig
Behandla mig som en kista
En kista som du kan viska hemligheter i
Och sedan veta att dom stannar där
Det spelar ingen roll om du inte hör av dig på länge
Jag vill fortfarande veta
Ditt innersta jag
Det är inte viktigt för mig att alltid ha dig nära
Det är din ärlighet som fascinerar mig
Det är den jag vill åt
Om vi är på varsin sida om jorden
Kommer dina tankar och ditt hjärta
Alltid vara för mig spännande
Det är en ära när du väljer mig till kista
Låt mig vara den du viskar i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0