Dikt av Stig Larsson. Fått av svenskaläraren.

MANI,

Min penis är fuktig.
Jag har tvättat den.
Nu väntar jag på att raviolin ska bli varm.
Här på Kungsholmen äter vi mycket ravioli.
Vad vet jag egentligen om det?
Okay. Jag tror att vi äter mycket ravioli
Här på Kungsholmen.
Varför tror jag det?
Nej, det gör jag egentligen inte.
Jag måste byta ämne.
Raviolin puttrar på spisen.
Nej, nu är jag där igen.
Ravioli. Ravioli. Varför skirver jag om ravioli?
Jag är tvungen att skriva om ravioli.
Det är en dålig förklaring. Vem skulle tvinga mig?
Och hur kommer penisen in i bilden?
Det låter riktigt otäckt: "penisen in i bilden".
Det verkar ju som om det vore någonting sensationellt
Att jag har tvättat min penis.
Det är det inte.
Det verkar faktiskt som om jag skriver ner
Allting jag tänker.
Gör jag? Hjälp!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahah :D

2007-12-12 @ 17:56:03
URL: http://asakempe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0