"never ends" ?

Dom som säger att något äkta aldrig tar slut har fel.


Min kärlek till glass kan vara hur äkta som helst, men om jag äter det för mycket blir jag less på det och slutar sedan älska det. Men det betyder inte att det inte var äkta i början.

Om jag älskar en kille, men efter några år inte har så starka känslor för honom längre, betyder inte det att dom inte var äkta i början.

Om jag som liten älskade ett gosedjur, men sedan glömde bort den, betyder inte det att kärleken inte var äkta i början.

Om jag har en bästa vän som jag plötsligt inte alls vill vara med, betyder inte det att vänskapen inte var äkta i början.



En känsla eller ett ord kan ha den ärligaste innebörd, men förvandlas till en lögn efter ett tag. Det är naturligt att förändras och betyder inte att det som var förut i tiden har blivit omskrivet. Det kanske är en lögn i nutid, men förr var det fortfarande lika äkta. Am I making any sense to you at all?

Det jag försöker säga är att orden "äkta" och "evigt" inte nödvändigtvis alltid måste höra ihop.

Savvy?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0