Magistern

Välkommen kära lärare till min blogg! Trevligt att en lärare på gymnasiet är så engagerad i en enskild elev på det här sättet, tycker jag.

Tänkt på just mig under din fritid liksom, letat rätt på ifall jag kanske hade en blogg, besökt och läst den, och sedan dessutom reagerat så starkt så du kände att du måste ta mig lite under dina vingars beskydd och öka min närvaro. Det är så man blir rörd. Verkligen. Jag undrar vem fler som skulle lägga ett sådant engagemang i sina elever. Antagligen inte många. Jo, du förtjänar en liten eloge. Ett eget litet inlägg sådär.


Jag vill bara att du ska veta att jag tänker på dig med. Om du har en blogg, kan du väl posta den här, jag skulle så gärna vilja läsa den med.

Ha det så bra nu, så ses vi något under praktiken.
:)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag önskar att mina lärare varit så där engagerade med! :(

2009-11-06 @ 23:21:39
Postat av: Magistern igen

Hej igen!

Vad kul att du uppskattade mitt besök.

Det var inte speciellt svårt att hitta till den här bloggen, den heter ju nolin. Jag läser några andra elevers bloggar också, det kan vara kul att ha lite koll på vad ni har för er på fritiden (för ni måste vara i skolan under skoltid!)

Självklart ser jag som alla andra lärare på skolan att det inte är acceptabelt att skolka, hur ska det gå när du får ett jobb? Tänk på skolan som en träning inför vuxenlivet, där man måste ha sjukintyg från läkare om man är borta ofta.

Vi ses efter praktiken om inte annat! Ha en bra vecka Jennie!

2009-11-06 @ 23:49:52
Postat av: paulina♥

hejsan allt bra med dig ?

2009-11-07 @ 00:27:44
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Simon

hahahahahahahahaha vilken lirare :)

2009-11-07 @ 02:27:41
Postat av: Mimmi

Och när tänker Magistern skriva sitt rätta namn? Denne borde fatta att man vill ha en aning om vem som besöker bloggen och kommenterar sådär, speciellt när det gäller en lärare!

Lagom obehagligt att gå till skolan.

2009-11-07 @ 11:31:07
Postat av: Simon

En blogg är offentlig.

Men att medvetet söka efter och läsa igenom sina elevers bloggar (några man skall ha en proffesionell kontakt med, inte personlig) är lite för mycket.

Jag ser mycket allvarligt på det här, och ser helst att det inte upprepas MAGISTERN.

Var god länka till din egen blogg så att vi alla kan vara en lycklig familj. Har du ingen blogg så kanske du har MSN, telefon nummer eller så. Bara så att jag kan ta kontakt när jag sitter hemma och har tråkigt samt är sugen på att snoka lite.

Stalker.

2009-11-07 @ 21:37:19
Postat av: Åsa

Hahhaha men hjälp Jennie, dina lärare är visst jätteläskiga! :S Och anonyma därtill. Usch!

2009-11-08 @ 17:11:19
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0