Det var jag och Jack

Jack Johnson alltså. Han som sjunger. Alla låtar låter likadant men det gör inte så mycket för det är bra ändå. Och det är mysigt och det är lugnt och det är behagligt och det är han och jag och allt annat är tyst.


Det är höst och det har varit höst länge men det snöade i stockholm idag.



Jag funderar på att vara hemma från skolan imorn. Vi ska redovisa ett bildspel på förmiddagen och kl 11 har jag körlektion, men jag funderar på att skippa redovisningen. Vara hemma lite längre. Bara ha körlektion. Åka hem igen efter den. Har inget att göra hemma i och för sig fast jag skulle kunna städa men har ingen energi. Jag måste plugga till samhällsprovet på fredag också men det var ju det där med energi och jag funderar på att vara hemma imorgon bara för att jag vill. Eller inte vill gå på skolan i alla fall. Och jag är en besvikelse för att jag inte tar åt mig av komplimanger eller tycker jag är bra men en annan besvikelse för att jag tänker på mig själv och ja jag är egoistisk men det är alla och det måste man för att vara mänsklig men jag är det fel. Eller för mycket. Eller åtminstone en besvikelse besviken sviken. Jag.

Kommentarer
Postat av: Magistern

Jennie! Jag ser mycket allvarligt på att du skolkar från skolan och väljer att inte infinna dig på en så pass viktig lektion som bildspelsredovisning!!

Om dina frånvarotimmar fortsätter att stiga så ser jag ingen annan lösning än att kontakta dina föräldrar och ha ett samtal tillsammans med dig och dom.

Eftersom du skriver här att du tänker stanna hemma så sätter vi ogiltig frånvaro på dig även om du skulle ringa och sjukanmäla dig!

2009-11-05 @ 20:15:26
Postat av: Mimmi

Jag hoppas "magistern" är någon annan än en lärare, för vilken lärare gör på det här sättet? Mejla, ring eller vad som helst men lämna inte någon jäkla kommentar i en elevs blogg!

2009-11-06 @ 22:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0